سلام ، به سایت طراحی جرثقیل خوش آمدید.

معرفی بالابر استریت انگلستان STREET

معرفی بالابر استریت انگلستان STREET

1) ترمز در تمامی جرثقیل های استریت به صورت استاندارد بر روی گیربکس نصب شده است. در حالیکه ترمز حرکت بالابری در برندهای مختلف به دو صورت اجرا می شود. در برخی برندها موتور بالابری به صورت مخروطی بوده و ترمز بالابری مکانیکی می باشند که این تکنولوژی بسیار قدیمی می باشد و در بسیاری دیگر از برندها ترمز بالابری به صورت دیسک و مگنت بوده و در قسمت پشت موتور نصب شده است. برای ایمنی بالاتر ترمز بالابر را می توان بر روی گیربکس نصب نمود که این ترمز در بسیاری از برندها به صورت option و پرداخت هزینه بسیار بالا قابل اجرا می باشد.

۲) جابه جایی ترمز بالابر از انتهای موتور و انتقال آن بر روی گیربکس دارای مزایای دیگری نیز می باشد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دمای اطراف موتور به دلیل تولید گرما معمولا بالاتر از سایر نقاط می باشد، و قرار گرفتن ترمز در پشت موتور باعث می شود
  • که همواره لنت ترمز در دمای بالاتری قرار بگیری و این موجب کاهش عمر آن میشود.
  • حذف ترمز از پشت موتور باعث می شود تا خنک کاری موتور راحتتر صورت پذیرد.
  • انجام تعمیرات بر روی ترمز در حالیکه بر روی گیربکس نصب است بسیار راحت می باشد.

۳٫ ترمز حرکت بالابری در جرثقیل استریت انگلستان دارای دسته خلاص کن می باشد که در مواقع قطع برق می توان توسط آن بار را بسیار آرام بر روی زمین منتقل نمود. در حالیکه این تجهیز بر روی سایر برندها به صورت option بوده و مستلزم پرداخت هزینه بسیار بالایی می باشد.

معرفی بالابر استریت انگلستان STREET
معرفی بالابر استریت انگلستان STREET

4) گیربکس جرثقیل استریت تولید شرکت Flender می باشد که به صورت اختصاصی برای شرکت استریت تولید می شود و حتی با برند استریت که بر روی بدنه حک شده است عرضه می شود. کلیه چرخدنده ها از نوع Helical و با استفاده از فولاد آلیاژی و با عملیات حرارتی بوده و دارای استحکام بسیار بالایی می باشد. موقعیت نصب گیربکس به گونه ای است که دسترسی به آن بسیار ساده می باشد و بازدید از آن بسیار راحت صورت می پذیرد.

معرفی بالابر استریت انگلستان STREET
معرفی بالابر استریت انگلستان STREETمعرفی بالابر استریت انگلستان STREET

5) در تمامی برندهای تولید کننده بالابر سیستم قطع کننده بار اضافه توسط یک لودسل الکترو – مکانیکی صورت می پذیرد و این سیستم دارای مشکلات خاصی می باشد که برخی از آنها عبارتند از:

  • اندازه گیری نیروی موجود در سیم بکسل که با خطا همراه می باشد،
  • استفاده و اندازه گیری جریان خروجی لودسل و آشکارسازی آن که با خطا همراه است،
  • مختل شدن عملکرد جرثقیل در هنگام خرابی لودسل،
  • کم کردن ارتفاع بالابری،
  • حساس در برابر ضربه،
  • تعدد تجهیزات اندازه گیری نیرو که موجب بالا رفتن میزان خرابی می شوند، و غیرقابل تعمیر بودن
  • عدم قابلیت تنظیم بر روی تناژهای دلخواه

در برابر تمامی این محدودیتها، روش انحصاری جرثقیل استریت انگلستان استفاده از یک سیستم مکانیکی نصب شده بر روی گیربکس است که در نتیجه گشتاور داخل گیربکس را اندازه گیری می کند و دارای خطا نمی باشد و هیچ تاثیری در عملکرد جرثقیل و محدودیت ارتفاع کاری ندارد. این مکانیزم هیچ کدام از محدودیتهای ذکر شده در بالا را ندارد و همچنین دارای این مزیت بسیار مطلوب می باشد که می توان بر روی هر بار دلخواه این سیستم را تنظیم نمود.

معرفی بالابر استریت انگلستان STREET
معرفی بالابر استریت انگلستان STREET
معرفی بالابر استریت انگلستان STREET
معرفی بالابر استریت انگلستان STREET
معرفی بالابر استریت انگلستان STREET
معرفی بالابر استریت انگلستان STREET

6) Rope Guide که به آن کمربند سیم بکسل گفته می شود در بالابر سیم بکسلی استریت از جنس نایلون فشرده شده می باشد این جنس باعث می شود که بر خلاف اکثر برندها که این قطعه از جنس چدن بوده و مشکل شکستن در آنها رایج می باشد دارای طول عمر بسیار بالا می باشد و تعیرات آن نیز بسیار راحت می باشد.

معرفی بالابر استریت انگلستان STREET
معرفی بالابر استریت انگلستان STREET

7) در بالابرهای تک پل Low Headroom از آنجا که موتور و گیربکس و درام نسبت به مرکز بالابر در یک سمت قرار گرفته اند به منظور برقراری تعادل بالابر در تمامی برندها از وزنه تعدل استفاده می شود که باعث سنگین شدن بالابر و همچنین حجیم شدن آن می شود و باعث می شود که وزن مرده بالابر افزایش یابد و عمر تجهیزات مکانیکی نیز کاهش یابد حال آنکه در برند استریت با استفاده از یک مکانیزم مکانیکی فنربندی تعادل بالابر برقرار می شود و باعث می شود تا ابعاد بالابر کاهش یافته و وزن مرده آن نیز کاهش یابد.

معرفی بالابر استریت انگلستان STREET
معرفی بالابر استریت انگلستان STREET
معرفی بالابر استریت انگلستان STREET
معرفی بالابر استریت انگلستان STREET

8) در بالابرهای تک پل سایر برندها از مکانیزم چرخدنده و پینیون برای انتقال قدرت از گیربکس حرکت عرضی به چرخهای کالسکه استفاده می شود که باعث فرسایش چرخ و لبه پایین بال پل کی شود در حالیکه در برند استریت با استفاده از سیستم کارآمد کوپل مستقیم، گیربکس حرکت عرضی با چرخ کالسکه از طریق هزارخاری درگیر بوده و سیستم چرخدنده کامل حذف شده است. با این تمهید طول عمر قطعات مکانیکی افزایش می یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.